Arduino Eğitim Kiti – Tüm Yıl İçin Arduino Müfredatı: Ders 35 İleri Düzey Uygulamalar / Mario Oyunu için isterseniz sunu şeklinde alt taraftaki kutucuğu büyüterek takip edebilir, isterseniz de tüm sunu sayfalarının makale haline dönüştürülmüş versiyonu takip edebilirsiniz. İçerikler büyük oranda aynıdır. Sınıf ortamında kolaylık olması açısından sunu şeklinde de sunulmuştur.

Ders İçeriği:

İleri Düzey Uygulamalar

 

Ders Kazanımları:

  • Isı,Nem,Hava Kalitesi Ölçüm Bilgilerini LCD Ekranda Gösterme programını yardım almadan başarılı bir şekilde tasarlar.
  • Mario oyunu ‘nu yardım almadan başarılı bir şekilde tasarlar.

Oluşabilecek Hatalar:

Aşağıdaki programları çalıştırırken birtakım hatalarla karşılaşabilirsiniz. Bu hataların kodların yazımında meydana gelen hatalar dışında başka sebeplerle ortaya çıkması muhtemeldir. Bu hatalardan sık karşılaşılanlara aşağıda değinilmiştir.

Kart Seçilmesinden Kaynaklı Hata:

Arduino kurulumu gerçekleştirildikten sonra araçlar menüsünden doğru kartın seçilmesi gerekmektedir. Kart seçilmediğinde “Karta yüklenirken bir sorun oluştu.” benzeri bir hata alabilirsiniz.

USB Portun Seçilmesiyle İlgili Hatalar:

Arduino kurulumu gerçekleştirildikten sonra araçlar menüsünden doğru portun seçilmesi gerekmektedir. Bu port Arduino Uno’nun bilgisayara bağlandığı usb porttur. Farklı şekilde bilgisayarınızda usb driver yüklenmemiş olabilir. Bu gibi hatalarda “Port bulunamadı.” gibi hatalar almanız muhtemeldir.


Uyarı:

Aşağıdaki programı tasarlayıp çalıştırdığınızda LCD ekranda sadece parlaklık varsa ve bilgi alamıyorsanız bunun sebebi LCD ekranın kontrast ayarının düşük olması olabilir.

Bu ayar LCD ekranın arka kısmında (LCD ekranı yıldız tornavida ile sökmeniz gerekecek)  I2C modülünün üzerindeki potansiyometre ile yapılabilir. Tornavida yardımı ile potansiyometreyi çevirerek kontrast düzeyini ayarlayabilirsiniz.

Ayrıca kodları yazarken I2C modülün adresini kendi modülünüzün adresine göre düzeltmeyi unutmayın!

(I2C modülünüzün adresini bilmiyorsanız 15. derste tarif edildiği şekilde bulabilirsiniz.)


Uygulama 1: Isı,Nem,Hava Kalitesi Ölçüm Bilgilerini LCD Ekranda Gösterme

 

Kullanılacak Malzemeler:

Bağlantı Şeması:

Bağlantılar şekildeki gibi yapılır.

  1. Arduino üzerindeki 5V pini breadboard üzerinde “+” hatta, GND pini ise yine breadboard üzerinde “-” hatta bağlanır.
  2. Gaz Sensörünün VCC pini “+” hatta, GND pini “-” hatta, A0 Arduino Uno üzerinde A0’a, D0 Arduino Uno üzerinde 8 nolu hatta bağlanır.
  3. L9110 fan modülünün VCC pini Arduino Uno’nun Vin pinine, GND pini GND pinine, INA pini 11 nolu pine, INB 12 nolu pine bağlanır.
  4. Isı ve nem sensörünün VCC pini “+” hatta, GND pini “-” hatta, OUT pini 3 nolu dijital pine bağlanır.
  5. LCD ekranın pinleri aşağıdan yukarı doğru sırasıyla “+” hat, “-” hat, A4 analog pini, A5 analog pini şeklinde bağlanır.

Kodlar:

Uygulamanın “.ino” dosyasını (kod dosyasını) buradan indirebilirsiniz.

  • Yukarıdaki bağlantı yapıldığında ve kodlar Arduino Uno’ya yüklendiğinde çalışma tamamlanmış olacaktır.
  • Bu uygulamada ölçülen sıcaklık ve nem, ortamdaki havanın kalitesi LCD ekranda görülecektir.
  • Ayrıca sıcaklık 30 dereceden büyükse Fan Modülü çalışacaktır.

Uygulama 2: Mario Oyunu

 

Kullanılacak Malzemeler:

Bağlantı Şeması:

Bağlantılar şekildeki gibi yapılır.

  1. Arduino üzerindeki 5V pini breadboard üzerinde “+” hatta, GND pini ise breadboard üzerinde “-” hatta bağlanır.
  2. LCD ekranın pinleri aşağıdan yukarı doğru sırasıyla “+” hat, “-” hat, A4 analog pini, A5 analog pini şeklinde bağlanır.
  3. Buzzer breadboard üzerine yerleştirilir. Kısa bacağı “-” hatta, uzun bacağı 3 nolu dijital pine bağlanır.
  4. Buton şekildeki gibi breadboard üzerine yerleştirilir.
  5. Direnç şekildeki gibi butona bağlanır.
  6. Direncin boşta kalan bacağı erkek-erkek jumper kablo ile “-” hatta, direncin diğer bacağı 2 nolu dijital pine bağlanır.
  7. Butonun boşta kalan bacağı ise “+” hatta bağlanır.

Kodlar:

Uygulamanın “.ino” dosyasını (kod dosyasını) buradan indirebilirsiniz.

  • Yukarıdaki bağlantı yapıldığında ve kodlar Arduino Uno’ya yüklendiğinde çalışma tamamlanmış olacaktır.
  • Bu uygulama karta yüklendiğinde LCD ekranda “Bas Zipla” şeklinde bir uyarı çıkacak.
  • Butona basıldığında karakter yürümeye başlayacaktır.
  • Karakter engele yaklaştığında butona tekrar basılarak karakterin engelin üzerinden zıplaması sağlanabilir.
  • Amaç burada engellere çarpmamaktır.
  • Çarptığı taktirde kaç saniye oyunda kaldığınız sağ üst kısımda yazacaktır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz